reklama

Prečo ma Núňez vytočil

Po prečítaní rozhovoru s Petrom Núňezom, režisérom, producentom a majiteľom produkčnej firmy NUNEZ NFE, ktorá pre RTVS vyrába program Najväčší Slovák, ale napríklad aj súťaž Päť proti piatim som na fb napísal, že je blb.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

To, čo ma tak nasrdilo, nebola priblblá súťaž o Najväčšieho Slováka, ani jeho slová, že prvá desiatka ankety je „očakávateľná a reprezentatívna“ a že „v nej nie sú účelové osoby a exoti“. Nasrdilo ma jeho označenie atentátu na Reinharda Heydricha za teroristický čin.

„Gabčík je možno jasne pozitívnym hrdinom pre nás dvoch. No je takisto veľmi rozporuplná osobnosť. Svojím teroristickým aktom voči Heydrichovi spustil vlnu extrémneho teroru zo strany Nemcov.“ Dobre, je to jeho názor. Ja mám iný. A verím, že nie som sám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povedať o čine, ktorý považuje väčšina historikov na svete za jeden z najvýznamnejších odbojárskych činov počas celej II. svetovej vojny, že je to teroristický akt, môže podľa mňa len somár alebo neonacista. A to prosím vraj pán Núňezštudoval dejepis!

Viem, že exaktná definícia terorizmu s ktorou by súhlasili všetci nejestvuje. No aspoň aká taká zhoda jestvuje. Nešlo predsa o útok na bezzbranné civilné obyvateľstvo. Išlo o predstaviteľa krvavej represívnej okupačnej armády. Ozbrojeného nacistického generála v rovnošate. Útočníci boli vojaci okupovaného štátu a konali na základe rozkazu.

A čo asi bolo potom podľa pána Núňeza SNP? Tiež teroristickým aktom? A my ten teroristický čin oslavujeme! Dokonca je deň jeho vypuknutia štátnym sviatkom… Ale dosť irónie. Likvidácia Heydricha bola podľa mňakonvenčnou vojenskou operáciou. Nie aktom terorizmu.Terorizmus je všade vnímaný ako vraždenie nevinných a vyvolanie atmosféry strachu. Ak si pán Núňez naozaj myslí, že atentát na Heydricha bol teroristický čin, jeho intelekt nemá na viac než na Päť proti piatim.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver ešte slávna veta z filmu Vyšší princíp:„Vražda na tyranovi není zločin.“ Ani teroristický čin!

Vladimír Hudák

Vladimír Hudák

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tvrdohlavý dôchodca s vlastným názorom s ktorým občas nesúhlasí, aby mal komu oponovať. Som presvedčený, že slobodní ľudia musia mať predovšetkým slobodnú myseľ . Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu