reklama

Podvodník či somár?

K napísaniu tohto blogu ma podnietila výmena názorov na fb s exministrom školstva a podpredsedom Smeru-SD  PhDr. Dušanom Čaplovičom, Dr.Sc. Týkala sa Andreja Danka a jeho rigoróznej práce.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 Pán Čaplovič svojho koaličného partnera obhajoval, ja som zotrval na svojom, že Andrej Danko podvádzal a je teda podvodník, ktorý nemá čo robiť na čele parlamentu. Z mojej strany som tým diskusiu ukončil. Lebo ak si Andrej Danko myslel, že opisovať cudzie texty a vydávať ich za svoje a neuvádzať autorov je v poriadku, tak je, mierne povedané, somár. A nie len podvodník, ale ani somár nemá čo robiť na čele parlamentu. Hoci… Uštipačne som spomenul, že svojho času Caligula (vraj vtedy už šialený) urobil svojho koňa senátorom a tvrdil, že je lepším politikom ako všetci tí hlupáci v senáte. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorí sa, že v roku 40 raz prišiel cisár na svojom milovanom bielom žrebcovi do senátu počas rokovania a prítomným jednoducho oznámil:„Incitatus je novým senátorom. Keď môžete byť senátormi vy, môže byť senátorom aj môj kôň. Zatlieskajte mu.“ A senátori zo strachu tlieskali a cisárov návrh odsúhlasili. 

Údajne chcel ale Caligula zájsť ešte ďalej a urobiť zo svojhoIncitatusa aj konzula, no k tomu už nedošlo, lebo v roku 41 ho úkladne zavraždili.

O Caligulovom počínaní vieme zo správ starých rímskych historikov Seutoniusa a Cassia. Ani jeden z nich však nebol Caligulovým súčasníkom a tak treba brať aj ich „správy“ s veľkou rezervou. No obaja uvádzajú aj iné podrobnosti o Caligulovom koňovi, ktorý mal mať svoje služobníctvo, nosil postroj zdobený drahými kameňmi, žil v mramorovej stajni a žľab z ktorého žral, bol zo slonoviny. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niektorí odborníci tvrdia, že to nebolo šialenstvo Caligulu, ale jeho zmysel pre humor, ktorým vyjadril pohŕdanie nad senátom a dal tak najavo, že rozhodnutia, ktoré robia senátori, by zvládol aj jeho kôň.

Hriešne som rozmýšľal, či by aj v našom parlamente neuživilo viacero koňov. Po koaličnej rade by vždy len spolu zaerdžali na znak súhlasu.

Caligula tiež chcel aby jeho Incitatus aj pozýval hodnostárov na večere do paláca. To zvláda aj Andrej Danko.

 

Vladimír Hudák

Vladimír Hudák

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tvrdohlavý dôchodca s vlastným názorom s ktorým občas nesúhlasí, aby mal komu oponovať. Som presvedčený, že slobodní ľudia musia mať predovšetkým slobodnú myseľ . Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu